Hírek : Értelem, vagy dugódíj? |
Értelem, vagy dugódíj?
2011.04.27. 15:53
Aki járt már a világ nagyvárosaiban, tudja jól, alig páran merték bevezetni a dugódíjat! Jó Magyar szokás szerint megint csak a rosszat vesszük át! Ahogy a fizetőparkolásban sem teremtették meg a feltételeket, már semmiben nem bízunk! Rómában a fele a parkolási díj, és no dugódíj, Péterváron Moszkvában no parkolási díj, no dugódíj, Londonban igaz van dugódíj, de a város egész kis részén, és azért az a közlekedési hálózat évtizedekkel van a Budapesti előtt! Sajnos, amihez nagyon értünk az a pazarlás, a sarcolás, és az ostobaság megmagyarázása! Ja és hol is van a 14 éve szedett parkolási pénzünk? Hát nem az üresen kongó büdzsében! Kicsit már unalmas a kifosztásunk, ébresztő Budapest!
"Ezzel párhuzamosan a főváros folyamatosan gondolkodik új adók bevezetésén, részint, hogy csökkentse függőségét az iparűzési adóktól, sőt végső célként megszüntesse - itt hivatozik az anyag a Széll Kálmán terv angol verziójára, ahol ez olvasható. A bevételek új adók bevezetésével növelhetők, ezek közül első helyen az úthasználati adót, avagy a dugdíj bevezetést említik." ""
Kemény idők várnak a budapestiekre - jöhet még ingatlanadó is A dugódíj filozófiája az, hogy a főváros milliárdokat költ évente az úthálózat fejlesztésére - ugyanakkor a "súlyadót" a kerületek nyelik le. Nem fizetnek viszont súlyadót a szállítmányozási cégek és a távolsági közlekedésben részt vevők - ők lehetnének az új adóalanyok. Az elképzelés szerint amennyiben a teljes úthálózat a fővároshoz kerülne - így ez az adó is a fővárost gazdagíthatná
A tanulmány szerint a dugódíj bevezetése azért is "elkerülhetlen", mert másképp a fővárosi utak terhelése nem csökkenthető. A dugódíj kivetésének ugyanakkor ennek előfeltétele a ma még csírájában létező "P+R" parkolók építése - erre jelenleg még nincs fedezet. A dugódíjjal párhuzamosan fennmaradna a jelenlegi - övezetes - parkolási rend is.
//empamo.gportal.hu/gindex.php?pg=33799732
|