Hírek : Mii??? 1 sávos a Budaörsi út? |
Mii??? 1 sávos a Budaörsi út?
2011.06.02. 00:16
A minap arról beszélgettünk, milyen ötlet maradt még, amit Demszky Gábor a 16 év alatt nem alkalmazott Budapest közlekedésének a tönkre tételére. Törtük a fejünket, de nem jutottunk semmire. És lám, van akinek élénkebb a fantáziája! Bingó, egysávosítani a Budaörsi uatat! Ez ám az igazi lúzer ötlet!
Cser-Palkovics nekiment Tarlósnak egy buszsáv miatt."Ha Budapest nem akar, vagy nem tud fővárosként működni, készen állok rá, hogy parlamenti képviselőként alkotmány-módosítási javaslatot nyújtsak be" - írta Tarlós István főpolgármesternek címzett levelében Cser-Palkovics András, Székesfehérvár fideszes polgármestere. Számára az kérdőjelezi meg, hogy Budapest igényt tart-e a fővárosi címre, hogy egy buszsáv miatt egysávosra szűkítették a városba bevezető Budaörsi utat.
Cser-Palkovics András, Székesfehérvár polgármestere a Facebookon tette közzé Tarlós István főpolgármesternek írt nyílt levelét, amelyben felháborodásának ad hangot a Budaörsi út megváltozott forgalmi rendje miatt. A politikus szerint a változás miatt a korábban is zsúfolt útvonal szinte járhatatlanná vált.
"Székesfehérvárról Budapestre rendszeresen járó vidéki polgárként felháborodva értesültem róla, majd személyesen is szomorúan tapasztaltam, hogy az Ön által irányított önkormányzat illetékes döntéshozói az elmúlt napokban buszsáv kialakítására hivatkozva egysávosra szűkítették a városba nyugati irányból bevezető legfontosabb közlekedési folyosót, a Budaörsi utat" - olvasható a nyílt levelében, amelyre először az Index hírportál hívta fel a figyelmet. A levélben többek között az áll, hogy "a lépés eredményét naponta több tízezren érzik a bőrükön: a korábban is zsúfolt útvonal szinte járhatatlanná vált, a csúcsforgalmi időszakban a dugó a korábbi többszörösére növekedett, a sor vége egy átlagos, esőmentes reggelen is Budaörs közepéig nyúlik."
Cser-Palkovics András szerint az eredmény önmagában is felveti a kérdést, hogy milyen szerepet játszik a "józan ész a közlekedési, forgalomszervezési döntésekben", de állítása szerint inkább "az a stílus és szemlélet" háborította fel, amellyel a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) és a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) képviselői a lépést kommentálták. Cser-Palkovics szerint azzal indokolták döntésüket, hogy "a buszsáv lényege, hogy kiszorítsa a beáramló forgalmat a Hegyalja útról", valamint "Budapest nem azért építi az útjait, hogy azokon külsős autósok várakozzanak". "Szavaikban és a mögöttes jelentéstartalomban jól kitapintható az a lenéző, fővárossovén szemlélet, amellyel Budapest vezető közlekedési szakemberei a vidéki Magyarországra tekintenek" - fogalmazott a polgármester. Levele szerint az emberek "nem szórakozni" és fővárosiakat "bosszantani" járnak Budapestre, hanem "a megélhetésüket keresik, a családjukat akarják eltartani, és ezért napi többórás utazást is vállalnak".
|