| Hírek : "A zsaroló környezetvédő ma már alap arc." |
"A zsaroló környezetvédő ma már alap arc."
2011.06.24. 12:28
Mikor kritizáltuk a levegő munkacsoport nem épp áldásos közlekedés ellenes ötleteit, kaptunk az arcunkra illetlen és kultúrálatlan kritikát Szőke fiútól! De lám, neki szabad kritizálni, magát nem szapulja ezért. Jellemző a közéletünkre ez az identitás zavar! És meg kell említeni, hogy a Magyar Kerékpárosklub is támogatta a budaörsi úti értelmetlen buszsávot! Amiből is tisztán látszik, nem mi vagyunk kerékpár ellenesek, ha támadjuk az idióta ötleteket! Kár, hogy ez a túlfűtött és értelmetlen autógyűlölet fűti sok civil szervezet tevékenységét. A megfizethetetlen és egyre több sarc támogatásával igen sokat ártanak a civileknek! Mindenkinek, hiszen még a kisnyugdíjas is megfizeti az élelmiszerek árában a szállítás költségeit! Civil szervezetek a civilek érdekei ellen! Na ez ám az aljasság!
A totalcar.hu-ról.
Az igazán hülye zöldek molesztálókecskéje az autóipar. Mindennek ő az oka, a dugóknak, a klímaváltozásnak, a szénhidrogének aggasztó fogyásának, ráadásul szem előtt van, és sok benne a pénz. Rá is másztak már a 70-es években, azóta se szálltak le róla.
Itt az értelmes környezetvédelem.
Hogy miért mentek rá ennyire az autóiparra, nem tudhatjuk, nyilván köze van ahhoz, hogy az autóiparban van a legnagyobb pénz. Egy autó vételára több millió forint, a legtöbb háztartásban van, és néhány évenként cserélik. Hasonlítsuk össze ugyanezt a porszívógyártók vagy a botmixerek előállítóinak forgalmával – én se a turmixgépes cégeket zsarolgatnám, ha már.
Az üvegházhatást nem csak gázok okozzák, hanem például a légkör vízpára-tartalma – a levegő vízmolekulái felveszik a Föld felszínéből visszaverődő hőt és kisugározzák. Tekintve, hogy a Föld felszínének kétharmadát borítja víz, vajmi kevés befolyásunk van a folyamatra. A legutóbbi kutatások szerint a páratartalom olyan önálló rendszer, ami önmagát szabályozó folyamat, és bármekkora lelkesedéssel égetjük a szenet, nincs a folyamatra érdemi befolyásunk. A vízpára üvegházhatását 36-72 százalékosra becsülik, de a képletbe még be kéne írni a felhőket is, melyek napszak függvényében hűtik vagy melegítik a bolygót – felhős éjszaka alatt alig hűl a levegő.
A rendszert nyilvánvalóan senki sem ismeri, a legtöbb részlet konkrét működése is homályba vész, de sok környezetvédő azért simán megmondja, hogy a Ferrarik meg a nagy SUV-ok fingják tele a passzátszelet. Pedig ugye inkább a tehénfing az, ami klimatikusan szignifikáns, és ez egyáltalán nem vicc. A Guardian 2007-ben számolt be róla, hogy a japán mezőgazdasági kutatóintézet számításai szerint egy kiló marhahús előállítása annyi CO2-kibocsátással jár, mintha három órát autóznánk úgy, hogy otthon közben minden villanyt égve hagytunk. Nyilván autója és lakása válogatja, ezért megadták a húsra vonatkozó konkrét szén-dioxid tömegét is: 36,4 kiló.
A haszonállatok százmilliárdjai nemcsak a lélegzésükkel termelnek szén-dioxidot, a kérődzésükkel és pukkantgatásukkal pedig metánt: a trágya rothadása is üvegházgázok képződésével jár, és persze olyan járulékos kibocsátó források is vannak, hogy például magyar termelők Brazíliából importálnak szójamaradékot tonnaszám, amitől gyorsabban nő a marha, nem kell legelnie. Nem mondom, hogy legyen mindenki vegetáriánus, hiszen egyszer a távoli jövőben úgyis az lesz, nem kell mindent drasztikusan kezdeni. Ha ellenben mindenki csak minden másnap enne húst, máris sokkal beljebb lennénk kibocsátásban, mintha az egész Földön havonta egy hétre leállna a közlekedés.
|