Hírek : Ismét támadnak a Levegősök, és a Kerékpárosok |
Ismét támadnak a Levegősök, és a Kerékpárosok
2011.11.11. 12:49
A Levegő Munkacsoport tanulmányából kimaradt bevételek:
-Fizető parkolás bevételei,
-parkolóóra gyártók, üzemeltetők áfája, adója
-Önkormányzatok parkolóhely megváltási bevétele!
-Parkolóházak bevételeinek ÁFÁJA, ADÓJA,
-Biztosítók-csaco-kötelező, bevételeinek ÁFÁJA, ADÓJA,
-Zöldkártya bevételei,
-Műszaki vizsgáztatás bevételei, Szervizek ADÓJA,
-Autógyárak, kereskedők ADÓJA,
-Szabálysértési büntetések bevétele.
A tanulmányban említett hamis kiadások:
-A Forma 1 támogatási költségei mióta tartozik a közlekedéshez. Azonkívül a világon mindenhol nyereséges nagy üzlet?
-Ingyenes parkolás, tárolás- az elmaradt bevételek nem költségek. És ez alatt mi értendő, a saját garázsunkért is fizessünk?
-Mit takar az „ Egyéb előzőekben nem számolt károk” fantázianév???
-A torlódásokért, a forgali dugókért a rossz úthálózat, a rossz forgalomszervezés, a főváros a felelős, és nem az autósok.
-Az üzemanyag manipuláció, és jogszabályok megsértéséből származó veresenyelőny, nem róható a közlekedés kárára. Ezek bűncselekmények, adócsalások, a bűnözéshez tartoznak, az államnak nagyobb odafigyeléssel fel kell időben deríteni, és úgy kevesebb a kár.
További hamis állítások: említi, hogy a környezetszennyezés exponenciális mértékben nő.
Ehhez képest megnézve pl. bármelyik UNFCCC-hez benyújtott hazai
üvegházgáz leltárt, vagy Nemzeti Közlést, látható hogy nagyon
kismértékű lineáris növekedés tapasztalható a kibocsátásokban. A
tanulmányban sokszor élnek az egyszerű bemondás, majd annak többszöri
ismételgetése típusú "bizonyítással". Egyszer valamit elmondanak, hogy
úgy van, majd többször ismétlik.
Azt mondani, hogy a céges személyautók magánhasználata 800 milliárdos
nagyságrendű kárt okoz, ez egyrészt nem bizonyított, megint egy nem részletezett
"számításon" alapul, másrészt nemzetgazdasági szinten ez legfeljebb
jövedelemátcsoportosítás és nem kár, az állami szféra oldaláról a
magánszféra oldalára. Harmadrészt a cégek saját maguk által termelt
jövedelmüket használják fel ilyen módon, és nem állami vagy egyéb
köztámogatásokat élnek fel, tehát erkölcsi alapja sincs ennek a
tételnek. Az is furcsa, hogy semmilyen érzékenységi vizsgálatot nem
találunk, vagyis az adózás kiszélesítése, és az adóreform (20. oldal)
esetén nem tudjuk hogyan változnak a befizetések. Kisiskolás szabály a
Laffer-szabály: az adósávok szélesítésével, adóráták emelésével nem
érhető el bevételnövekedés.
|