Hírek : Még a Békávét is fizessük!? |
Még a Békávét is fizessük!?
2012.01.26. 13:07

Mint azt már sokat említettük, a fizetőparkolási rendszer gyakorlatilag megbukott. Megtudtuk, hogy az a néhány százalék a sok milliárdból, ami a fővárosnak jut a parkolási pénzeinkből, kevés! Jó lenne belőle támogatni Pl. a Békávét, de ahhoz át kéne szervezni a pénzek elosztását. Juj ne máááá, ehhez megint gondolkodni kéne! Inkább egy újabb, szintén megbukott nyomorgató sarc, a dugódíj!
Tehát néhány kérdés az Autósok Szövetségétől, amire soha senki nem fog válaszolni:
· Vajon miért nem azzal kezdődött Budapest új korszaka, hogy az összes parkolási szerződést azonnali hatállyal megvizsgálták volna, és amelyek jogilag, erkölcsileg és gazdaságilag kárt okoznak a fővárosnak és azon keresztül az adófizető polgároknak, azonnali hatállyal megszüntették volna?
· Vajon miért nem vonták felelősségre azokat, akiknek ezt a milliárdokra rugó hűtlen kezelést, és az egész korrupt parkolási rendszert köszönhetjük?
· Miért nem lehetett végre egy olyan, gazdaságilag, logisztikailag és irányításában is egységesen működő fővárost létrehozni, ahol a kerületek polgármesterei, nem az egység ellen szövetkeznek, hanem egy modern, és minden szempontból élhetőbb világváros megvalósításáért.
· A jelenleg kialakult helyzetben, van-e még erre esély, vagy még évtizedekig egy pusztuló, szétzilált, kiscsoportos érdekek mentén működő, erkölcsileg is lezüllesztett struktúrában kell élnünk.
· Tarlós István, vajon alkalmas-e arra, hogy rendet teremtsen a főváros működésében, és egyáltalán akar-e ilyet?
· Van-e mögötte elegendő politikai akarat és ezzel megkapta-e a hatékony irányításhoz szükséges hatalmat, és képes-e valamennyi, a város életében fontos szerepet játszó szervezet (többek között a BKK) irányítását is felügyelni?
· Vajon miért nem érti meg a kormányzat azon elvárásait, hogy csak egy a fölösleges kiadásoktól megszabadított, teljes egészében átvilágított, az oda nem való emberektől megtisztított, racionalizált működésű BKV-ba érdemes pénzt pumpálni? Amennyiben ezt nem teszi meg, csak a Horváth Csaba féle felületes „rendberakás” zajlik majd, ami anno csak további elherdálható milliárdokhoz jutatta a fővárosi közlekedési vállalatot, ahol ezt meg is tették, és mind a mai napig százmilliók tűnnek el, elég nehezen védhető szerződésekbe csomagolva. Lásd: ( http://www.blikk.hu/blikk_aktualis/erre-megy-el-a-bkv-penze-2076932 - nagyjából 860 millió úszik a felszínen, de vajon mit dobna ki egy mélyebb vizsgálat? Jó tudni, hogy kb. 35-38 millió forintba kerülne egy Ikarus busz teljes felújítása és földgáz üzemre történő átállítása úgy, hogy hét évig nem kellene fődarabot cserélni, és maximális üzembiztonságot garantálna a cég!)
· Hol vannak a város jövőjét meghatározó tervek, a valós fejlesztések, és a valós akarat, arra nézve, hogy Budapest egy korszerű, környezettudatos gondolkodásnak alávetett, a társadalom és a város lakóinak érdekeit figyelembe vevő filozófia mentén fejlődhessen.
· Érdekel-e itt valakit, a budapestiek véleménye és közérzete, a város üzemeltetéséhez kapcsolódó napi problémáik és elvárásaik, vagy marad a jól bevált dilettáns és enyhén szólva is aggályos működtetés, a megfélemlítéssel, és a sarcok kivetésével fűszerezve?
· Meddig akarják még büntetni és ellehetetleníteni az itt élőket, akik a legkevésbé sem felelnek az elmúlt évtizedekben, a várossal és lakóival szemben elkövetett bűnökért? (…hacsak úgy nem, hogy a felmerülő politikusi kínálatból, választóként megpróbálták a legkisebb rosszat kiszűrni. Hozzáteszem nem sok sikerrel.)
· Tarlós István főpolgármester úr hajlandó-e küzdeni egy tisztességesen működő városért, hozzányúlni azokhoz a problémákhoz, amelyek ellehetetlenítik Budapestet, amelyeken milliárdokat bukunk, amelyek kiszolgáltatott, reményvesztett helyzetbe sodorták az itt élőket, vagy megalkuszik önmagával és a kialakult helyzettel a pozíciója megtartásáért? …ezzel persze szembe fordulva az őt megszavazó, és benne bízó polgárokkal.
Még meglehetősen sok kérdést lehetne feltenni, de nem hinném, hogy bármelyik érdekeltnek is szándéka lenne válaszolni. Azért persze titokban bízom benne, hogy egyszer választ kapunk majd, mert akkor talán a dolgok menete is megváltozik. Addig meg inkább ne álljanak Önök se fél lábon ….hosszú lenne.
címkék: empamo, Budapest, bkv, környezetvédelem, közlekedés, parkolás, dugódíj, közlekedésiadó, sarc, centrum, parkolóóra, városszíve, rendelet, kerékbilincs, Közlekedési központ BKK
|