Hírek : Miért csak a Jobbik emel szót? |
Miért csak a Jobbik emel szót?
2012.06.22. 11:36
Az EMPAMO politikai függetlensége azt jelenti, hogy nem csatlakozik politikai pártokhoz. De ha valamelyik párt felemeli szavát a parkolási korrupció, az értelmetlen zónabővítés ellen, mi is mellé állunk. Fura mód, a Jobbikon kívül senkit nem érdekel ez a botrányosan romlott népnyomorító fizetőparkolási rendszer. Újbuda magánrendelete.
A Jobbik azt az egyre erősödő szemléletet, mely szerint segítek rajtad, ha beledöglesz is határozottan elutasítja.
A XI: kerület fizetős parkolási koncepciója hibás. Nem az emberekért, hanem öncélúan bevétel-centrikusan hozták létre. A szakmai munka egyik jól bejáratott módja, a független szakmai szervezetek és a társadalom érdekein, illetve az őket képviselő társadalmi szervezetek konszenzusán alapul. A parkolási rendszerrel nem az volt a baj, hogy nem volt fizetős, hanem az, hogy sok volt az autó
Jelenleg csak a JOBBIK vont be civil szervezeteket a véleménye kialakításába!
Az ilyen horderejű kérdések esetében fontos tudni, hogy a fizetős rendszer bevezetése milyen céllal alakult, valamint milyen hatástanulmányok, felmérések alapján vezetik be. Ezek hiányában ez egy magánakció, egy új sarc, egy új adó. A kerület a fizetős rendszer bevezetésén kívül nem tett, nem tesz semmit. Nem készült P+R parkoló, nem hosszabbították meg bármilyen villamos vonalát a Osztyapenkóig, nem terelték ki a lakóházakból forgalomnövelő cégeket külterületi irodaházakba stb
A választók nem azt várják el a képviselőktől, hogy fizetős rendszereket építsenek ki, hanem azt, hogy az autózás okozta problémákat oldják meg, vagy legalább mérsékeljék. Attól, hogy valami fizetős, problémaként nem oldódik meg. Az autós forgalom nagy része azért van, mert nincs alternatívája. Ebben az esetben pedig egy probléma adóztatva van, nem orvosolva. Egy olyan dolog, amit már rég meg kellett volna megoldani az elmúlt kormányzati időszakok a képviselőinek.
A közlekedési probléma oka, hogy a normális közlekedés, tömegközlekedés nincs kiépítve, , megbízhatatlan, lassú, a szolgáltatás színvonalához pedig irreális az ára, ezért a lakosság bele van kényszerítve az autókba, valamint ezek fenntartásába.
Nincsen átfogó vizsgálat a a belváros autóforgalom növelő tényezőinek vizsgálatára. Ilyesformán, ha parkolási díjnak álcázott adót akarnak szedni, akkor azoktól kell, akik ezt a mulasztásos helyzetet előidézték, nem pedig a lakosságon kell számon kérni parkolási díj formájában.
Tehát, hogy hol kell fizetni és hol nem, valamint hogy kinek és miért azt döntsék el a közlekedési szakemberek a lakossággal egyeztetve.
A koncepcióban szereplő zónásítás nem tartalmaz megoldást, de tovább nehezíti a lakosság életét.
A zónásítás a kerületi lakos röghöz kötése. Ha zónahatár környékén lakik, vagy ha a gyerekeit viszi iskolába, vagy beteg szülein akar segíteni, akik zónahatáron kívül tolódtak, - óhatatlan a kerületi lakók érdekeinek a sérelme, tehet ez a megoldás KÁROS!..
Parkolási adó nincs, mint ahogy a parkolási 100 milliárdokból sem épült idáig semmi. Soha nem számoltak vele el hitelt érdemlően, idáig mindig a gyanús ügyletek melegágya volt.
A közterületi fizetős parkolási rendszerek társadalmi elfogadottsága ezért nulla!
A JOBBIK élhető várost szeretne, amely nem a különböző adók kéretlen beszedésén, hanem az embereket érintő problémák átfogó társadalmi és szakmai konszenzusán alapul.
A XI. kerület parkolási koncepcióját előkészítetlennek károsnak tartjuk, melyből kizárták azokat, akiknek állítólag az érdekeit képviselik
Ezért a tervezetet nem tudjuk elfogadni és a lehető legelső alkalommal a felülvizsgálatát fogjuk kérni!
címkék:
empamo, Budapest, bkv, környezetvédelem, közlekedés, parkolás, dugódíj, közlekedésiadó, sarc, centrum, parkolóóra, városszíve, rendelet, kerékbilincs, Közlekedési központ BKK BKV útadó finanszírozás
|