Hírek : Rombolási terv a Ferencziek terén! |
Rombolási terv a Ferencziek terén!
2012.11.07. 10:34

Budapest közlekedési úthálózatát a város belső területein a rendszerváltás óta egyáltalán nem fejlesztették. Sem aluljárók, sem alagutak, sem P+R parkoló rendszerek nem épültek. Erre most az álkörnyezetvédők ötletelgetései alapján betemetik a Ferencziek terén az aluljárót, elvennének közlekedési sávokat a Kossuth Lajos utca - Rákóczi út útvonalon, ezzel közlekedési katasztrófát hozva a környékre, minden alternatív beruházás nélkül. Budapest közlekedésének átszervezését a gépjárművezetői képviseletek teljes kizárása, és ezáltal egyfajta dilettantizmus jellemzi.
Értehetetlen az a demagógia, amivel az állítólagos környezetvédelem érdekében a Levegő Munkacsoport és a VEKE a budapesti közlekedést lepusztító ötleteket erőlteti, és semmibe veszi az autót muszájból használó sok ezer civil ember, adófizető érdekeit. És a Környezetvédelmet sem szolgálja!
Az autótulajdonosok, az autót használó vállalkozások, az üzletek elűzése a belvárosnak jelentős adókiesést és parkolási bevételkiesést okoz már most is, de fokozhatja Budapest évek óta tartó népességcsökkenését is.
A Budapest Szíve programban utakat és parkolókat szüntetettek meg ezerszámra, minden alternatíva és az érintettekkel történő egyeztetés nélkül. Emiatt a Budapest Szíve program jelentősen túlterhelte a környék útjait, hiszen ott is elmaradtak azok a beruházások, amelyek a lezárt utakat pótolva elvezetnék a közlekedést. Így a Budapest Szíve program forgalomcsillapítása rendszeres torlódásokat eredményez a Károly körút – Múzeum körút – Vámház körút vonalon és a közeli kerületekben, továbbá sok bosszúságot okoz a helyben lakók közlekedésének, parkolásának is. Mi több, konkrét anyagi károkat is okoz a karbantartók és egyéb javítást végző iparosok feláras kiszállásával, a költözködési és rakodási nehézségekkel.
A lakók és az üzlettulajdonosok hangot is adtak a Vámház körúti sávelvonások, parkoló, és rakodási helyek megvonása ellen 2010. áprilisában tartott tüntetésükön. A Miniszterelnök Úr is kifejtette, hogy az autóipar gazdasági fellendülést hoz. Akkor miért akarja Budapest az autós közlekedést ellehetetleníteni?
Egy élhetőbb város érdekében figyelembe kell venni annak a jelentős többségnek az érdekeit is, akik nem tudnak kerékpárral közlekedni, mert idősek, mert autót kell a munkájához használni, mert távolra mennek, csomagokat szállítanak, stb. Egy rövidtávú, szezonális, kis teherbírású Kerékpáros közlekedésre alapozni egy nagyváros közlekedését diszkrimináció az autót használó többséggel szemben, és felelőtlenség.
A sávelvonások, aluljáró betömések, a forgalom alternatív elvezetési beruházása nélkül jelentős környezetszennyezést és rombolást is okoznak.
Az EMPAMO és az Autósok Szövetsége levélben kérte Rogán Antal polgármester urat, hogy - alagút és parkolási lehetőségek építésének hiányában - ne vegye figyelembe az ilyen elfuserált javaslatokat!
|