Hírek : Nyílt levél Tarlós István Főpolgármester Úrnak |
Nyílt levél Tarlós István Főpolgármester Úrnak
2014.09.21. 21:58
Tisztelt Tarlós István Főpolgármester Úr!
Februárban írt levelünkre válaszát köszönjük, de teljességgel elfogadhatatlannak tartjuk. Budapest közlekedési gondjait azért írtuk meg Önnek, mert láttuk, olvastuk, hogy azokat Ön is tapasztalta, és szerettük volna észrevételeit kiegészíteni. Ezek alapján természetesnek vettük volna intézkedését, és végképp nem számítottunk arra, hogy válaszul az Ön helyettese – Demszky Gábort is megcsúfoló közönnyel, semmitmondó, nevetséges magyarázatokkal, nemlétező jogszabályokra hivatkozással – elutasítja észrevételeinket. A közlekedési lámpák rossz beállítása, az ésszerűtlen közlekedés-szervezés az egész városra jellemző, minden esetet leírni hosszú oldalakba tellene. A levelünkben leírt gondok valósak, csak ki kell menni a forgalomba és megtapasztalni. A világ környezetvédelemről, globális felmelegedésről beszél, miközben Budapest a közlekedés szándékos rossz szervezésével szennyezi a levegőt! Továbbra is kérjük a februárban is leírt forgalmi problémák megoldását. Ha a többféle adóbevételt is biztosító gépjármű-közlekedés tizedannyi figyelmet, logikát és ésszerűséget kapna, mint a kerékpárosok, a dugók nagy része megszűnhetne, jobb lehetne városunk levegője, és fel sem merülne bármiféle dugódíj bevezetése.
Az alábbiakban egészítjük ki az Ön által is rögzített anomáliákat, egyúttal tisztelettel kérve intézkedését a közlekedés valódi javításának érdekében:
-
A jelzőlámpák piros hullámú beállítása szinte az egész városra jellemző! Többek között a Szerémi úton, a Budafoki úton, a Soroksári úton, a Kőbányai úton, a Pesti úton, a Hungária körúton, a Szentendrei úton, az Egér úton is állandóan piros lámpák állítják meg a forgalmat, a megengedett sebességet is betartva. Olyan kereszteződésekben is, ahol benzinkút, kis forgalmú mellékutca vagy üzemi kihajtás van, vagyis teljesen indokolatlanul.
-
A jobbra kanyarodást segítő, kiegészítő zöld nyíl alakú közlekedési lámpa jelzések is sok helyen rosszul vannak beállítva, nincsenek szinkronban a főlámpákkal: elsőnek a fő lámpa pirosat ad, értelmetlenül megállítva a forgalmat, majd kb. 4-5 másodperc múlva jelenik meg a jobbra kanyarodást engedő kiegészítő zöld jelzés: pl. Ajtósi Dürer sor – Stefánia út sarok, Bajcsy Zs. – Alkotmány utca sarok, Podmaniczky utca – Ferdinánd híd.
-
A Bubi kerékpárkölcsönző rendszert össze kell kötni olyan P+R parkolókkal, amelyeket csak azok az autósok vehetnének ingyen igénybe, akik vagy saját, vagy kölcsönzött kerékpárral haladnak tovább. Fontos, hogy kerékpárút mellett és a belvárostól ne távol legyenek ezek a P+R parkolók.
-
Le kell állítani a fizetőparkolási övezetek bővítését, amíg a fent említett feltételeket nem tudja teljesíteni a főváros.
-
Le kell állítani a további kerékpárutak építését azokon a helyeken ahol ez forgalmi sávok vagy parkolóhelyek megszüntetésével, az adófizető gépjárművel közlekedők és a helyben lakók szándékos sérelmével jár.
-
Meg kell szüntetni a kerületi önkormányzatok által, egymással való egyeztetés nélkül bevezetett „labirintusszerű” forgalmi megoldásokat, amíg a fent említett feltételeket nem tudja teljesíteni a főváros. A közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény 11. § (1) szerint „Az utakat úgy kell fejleszteni, hogy a közutak (országos közutak, helyi közutak) és a közforgalom elől el nem zárt magánutak összefüggő rendszert alkossanak.” Kecskeméti utca lezárása és a Szentkirályi utca forgalomváltoztatása óta a Baross utcáról és az Üllői útról nem lehet az Erzsébet hídra hajtani. Meg kell nyitni a Fehérvári út becsatlakozását a Bartók Béla útra a Móricz Zsigmond körtérnél.
-
Meg kell szüntetni a feleslegesen telepített, a forgalmat akadályozó jelzőlámpákat pl.:
- Margit híd pesti oldalán jobbra kanyarodás a Balassi Bálint utcára: a lámpa értelmetlen, mert a gyalogátkelőnek amúgy is elsőbbsége van, a terep jól belátható és a gyalogos forgalom is elenyésző, hiszen az átkelő alatt aluljáró is van. A lámpa felszerelése óta a Margit híd torlódása jelentősen megnőtt, mert a jobbra kanyarodók feltartják a forgalmat.
- Pesti alsó rakpart a Parlament előtt: a két gyalogos jelzőlámpa felszerelése óta hatalmas forgalmi dugók alakultak ki. Valamikor volt gyalogos felüljáró, ami a lámpák telepítési és üzemeltetési költségéből újra lehetne felépíteni. Nem is járna plusz fáradsággal a gyalogosoknak, hiszen úgyis felülről jönnek.
- Hegyalja út- Alsóhegy utca kereszteződése, az Alsóhegy utca jobbra kanyarodásánál: itt a lámpa teljesen értelmetlen, mert a Hegyalja út forgalmát amúgy is megállítja az egyenesen haladók lámpája!
- XIX. kerület: a Derkovits Gyula utcában piros lámpák fogják meg a forgalmat értelmetlenül kihelyezett beton útszűkítők miatt!
-
Az útfelújítási és építkezési munkálatokat a kerülőutakat is figyelembe véve, jobban össze kellene hangolni, nem egy időben felújítani mindent. Az alternatív útvonalakat tájékoztató táblákkal kellene megjelölni, a lakosság részletes és egyértelmű tájékoztatását pedig a lehető legtöbb fórumon - interneten, sajtóban, illetve a közvetlenül érintett helyi lakosok esetén akár levélben – kellene megoldani.
-
A forgalom folyamatos haladása érdekében a főbb közlekedési útvonalakon alul-, illetve felüljárók létesítése.
Budapest közlekedését szakmai alapon, az itt élők – többek között szavazópolgárok - kiszolgálására figyelemmel és nem a gépjárművezetők iránt érzett ellenszenv alapján lenne szabad szervezni! Vitézy Dávidnak sem gyakorlata, sem szakmai tapasztalata, sem akarata nincs a közlekedés minden járműre kiterjedő, kiegyensúlyozott megszervezésére, így alkalmatlan a BKK igazgatói tisztére - ezért kérjük a leváltását.
Budapest, 2014. szeptember .
fizető fizeto parkoló kozlekedes várakozás várakozó megállás empamo emberibb parkolásért mozgalom végrehajtás végrehajtó elévül parkolás büntetés kézdi andrea törvény jogszabály ügyvéd ügyvédi iroda böp BÖP pótdíjjazás felszóllítás Budapesti Önkormányzati Parkolás közterület felügyelet kerékbilincs autó önkormányzat várakozás közlekedés fizető övezet fizet pénzbedobó automata sarcolás lenyúlás kifosztás rablás bűnőzők hiénák tolvajok bűncselekmény utak kerékpár bringa bicaj kerékpárút mobilparkolás mobiltelefon szolgáltatás Tarlós polgármester nyíilt levél zöld Környezetvédelem levegő levego légszennyezés város urbanizáció fejlődés bkk BKK budapest főváros Mozgássérült Hitelesítés vitézy mikulás csomag .empamo.hu autó vezess vezetés kerék gépkocsi gépjármű
Kossuth tér
fizető fizeto parkoló kozlekedes várakozás várakozó megállás empamo emberibb parkolásért mozgalom végrehajtás végrehajtó elévül parkolás büntetés kézdi andrea törvény jogszabály ügyvéd ügyvédi iroda böp BÖP pótdíjjazás felszóllítás Budapesti Önkormányzati Parkolás közterület felügyelet kerékbilincs autó önkormányzat várakozás közlekedés fizető övezet fizet pénzbedobó automata sarcolás lenyúlás kifosztás rablás bűnőzők hiénák tolvajok bűncselekmény utak kerékpár bringa bicaj kerékpárút mobilparkolás mobiltelefon szolgáltatás Tarlós polgármester nyíilt levél zöld Környezetvédelem levegő levego légszennyezés város urbanizáció fejlődés bkk BKK budapest főváros Mozgássérült Hitelesítés vitézy mikulás csomag .empamo.hu autó vezess vezetés kerék gépkocsi gépjármű
|