NYÍLT LEVÉL |
|
2012.01.26. 18:06 |
NYÍLT LEVÉL Vitézy Dávidnak, a Budapesti Közlekedési Központ Zrt. vezérigazgatójának.
Tisztelt Vezérigazgató Úr!
Alulírottak Autósok Szövetsége, Emberibb Parkolásért Mozgalom Egyesület (1158 Budapest, Drégelyvár u. 53. V/23., nyilvántartja a Fővárosi Törvényszék a 11.117 lajstromszámon) nyílt levélben fordulunk Önhöz. Nyílt levélben tesszük fel azokat a kérdéseket, amik autósok ezreit foglalkoztatják. Olyan autósok ezreit, akik nyögik az üzemanyagárakat, fizetik a magas átírási díjakat, fizetik a magyar autópark elöregedését és így a környezetterhelést elősegítő, regisztrációs adóként aposztrofált törvénytelen vámot, az Európában példátlan szigorral behajtott és magántársaságokba kiszervezett parkolási sarcot, behajtási díjat, megemelt és kiterjesztett autópályadíjat, baleseti adót, objektív felelősségen alapuló sokszorosára emelt szabálysértési bírságokat és még ki tudja hányféle terhet.
|
Még a Békávét is fizessük!? |
|
2012.01.26. 13:07 |
Mint azt már sokat említettük, a fizetőparkolási rendszer gyakorlatilag megbukott. Megtudtuk, hogy az a néhány százalék a sok milliárdból, ami a fővárosnak jut a parkolási pénzeinkből, kevés! Jó lenne belőle támogatni Pl. a Békávét, de ahhoz át kéne szervezni a pénzek elosztását. Juj ne máááá, ehhez megint gondolkodni kéne! Inkább egy újabb, szintén megbukott nyomorgató sarc, a dugódíj!
Tehát néhány kérdés az Autósok Szövetségétől, amire soha senki nem fog válaszolni:
|
Terror a nyolcadik kerületben. |
|
2012.01.19. 21:07 |
Pár hónapja, az ideiglenes mobiltáblák kihelyezésekor már jöttek a panaszok. Szóvá is tettük a nyolcadik kerület irritálóan aktív kerékbilincseléseit. Szögezzük le mindjárt az elején, a parkolási nemfizetés nem szabálysértésnek minősül, így a kerékbilincselés alkalmazása ebben az esetben törvénytelen! És lám, ha a nyolcadik kerület nem tartja be a törvényeket, azon már ne is csodálkozunk, hogy leveleinkre sem válaszolnak, sőt a telefonon megígért visszahívásra is nagy ívben tesznek a Polgármester munkatársai! Hát ennyit a sokat reklámozott civil egyeztetésről! Mikor megalakultak a közterület felügyeletek, mindenki pozitívan értékelte. Gondoltuk végre rend lesz a városban, nem lesznek összefirkált házak- aluljárók, nem lesz mindent elborító kutyapiszok, megszűnnek a szemetelések, és nem lopják el, vagy rongálják meg a Margitszigeten a szobrainkat.
címkék: közterületfelügyelet kerékbilincs terror pribék büntetés
|
Már megin a régi nóta! |
|
2012.01.11. 23:02 |
A beteg ötletek végletekig erőltetése. Szemellenzőt használva a Levegő Munkacsoport nem veszi észre, hogy a már rég túladóztatott, legatyásított autósok további sarcolása mindenkinek kárára van. A gazdaságnak meg pláne. Nem csak a dugódíj értelmetlen, hanem a fizetőparkolási rendszer is bebizonyította bukását. Fura mód a mértéktelen parkolási korrupció, a visszaélések, a törvénytelen kerékbilincselések és az eltüntetett parkolási milliárdok sosem zavarták a Levegő Munkacsoportot. Ha a Levegő Munkacsoportot annyira izgatja a BKV finanszírozási gondjai, utaljanak a fővárosnak a működési költségeikből, amit a pályázatokon elnyert kidobott adópénzeinkből kapnak! Az ostoba autós gyűlöleten túl talán kicsit gondolkodni is kéne, és alternatív lehetőségeket javasolni. De hát igen, a kulcsszó a gondolkodni kéne.
http://www.vezess.hu/hirek/autosok_penzebol_mentenek/34822/
http://www.levego.hu/hirek/2012/01/bukaresti_buszokat_es_behajtasi_dijat_budapesten
|
Valóban boldogabbat!? |
|
2012.01.05. 21:30 |
Újra Fizetni kell a parkolásért! Nem nagy öröm tömni az élősködők feneketlen zsebeit. És semmi jóra nem számíthatunk. Összegezzük, mi mindennel sarcoltak meg minket politikusaink a saját hibájuk, pazarlásuk, tékozlásuk miatt: Alapból a fizetőparkolás, kerékbilincselés, állandó benzin ár – adó emelés, átírási illetékemelés, eredetvizsgálati díjemelés, áfa emelés, chipsadó, baleseti adó idáig. És ami még jön: Ebadó, dugódíj, közlekedési adó, útadó mindenhol, füstadó, kerékadó, levegőadó, ácsorgási adó, fényadó, mondat adó, fekete vágás, első éjszaka joga, stb. És mindezt százezres átlagfizetésekből. Persze képviselőink a tízszeresét is megszavazzák maguknak, nem bicajoznak mégis ingyen parkolnak, és olyan autókkal járnak, amik mintha most jöttek volna ki egy genfi luxus kiállításról. Futja a mi pénzünkből!
|
Nem kell fizetni! |
|
2011.12.27. 10:13 |
Boldog Karácsonyt!.
Ne tömjük fölöslegesen a zsarnokok zsebeit!!
2011. december 24. üzemkezdettől 2012. január 01-jén üzemzárásig nem kell várakozási díjat fizetni Budapesten. A kivételek alul!
Budapest főváros közigazgatási területén a járművel várakozás rendjének egységes kialakításáról , a várakozás díjáról és az üzemképtelen járművek tárolásának szabályozásáról: A rendelet: 30/2010 (VI. 4.)
Idézet a rendeletből:
A várakozási övezetek területén – jelen rendelet 5. számú mellékletben megjelölt kivételekkel – minden év december 24-én üzemkezdettől az utána következő év január 1-jén üzemzárásig nem kell várakozási díjat fizetni.
1. az I. kerületben, a Dísz tér, a Hunyadi János úton (Szabó Ilonka utca és Dísz tér közötti szakasza), a Palota út
(Dísz tér és Lovas utca közötti szakasza), a Szent György utca és a Színház utca;
2. az I. kerületben a Szirtes út 32. és 34. szám alatti terület;
3. a XIII. kerületben, a Margitsziget északi fizető parkolója és a Margitsziget északi fizető parkolója és a szállodák várakozóhelyei.
címkék: empamo, Budapest, bkv, környezetvédelem, közlekedés, parkolás, dugódíj, közlekedésiadó, sarc, centrum, parkolóóra, városszíve, rendelet, kerékbilincs,
|
Dugódíj, mint pofátlan sarc! |
|
2011.12.16. 01:11 |
Tarlós 10 milliárdot akar az adópénzünkből a dugódíj kamerarendszerébe pazarolni. Miféle környezetszennyezést csökkentene a dugódíj! Mint azt minden értelmes ember tudja, két pont között a legrövidebb út az egyenes. Nosza, ebből kiindulva, egy autó is akkor fogyaszt a legkevesebbet, és akkor pöfékel legkevesebb káros anyagot, ha a legrövidebb úton zavartalanul haladhat. Lámpaerdő, és kerülőkre ösztönző dugódíj nélkül! Sajnálatosan ezt a mi ál zöldeink, és közlekedést szervező illetékeseink elfelejtették! Azt sem akarják tudomásul venni, hogy a világon alig néhány városban működik ez az értelmetlen kifosztás, és Londonban sem vált be! Tarlós 10 milliárdot akar az adópénzünkből a dugódíj kamerarendszerébe pazarolni. Hogy azután anyagi csődbe juttasson autóval dolgozó kisvállalkozók, fuvarosok, üzletesek ezreit! Pofátlanság! Ebből a 10 milliárdból a BÉKÁVÉT ki lehetne húzni a csődből. Plusz még lefoglalni azoknak a felelősöknek a vagyonát, akik oda jutatták közlekedési vállalatunkat. Nem akarunk egy elfuserált, a fizetőparkoláshoz hasonlóan pénznyelő korrupt, külföldön is be csődőlt rendszert, és elég volt a húszezresekkel tömött nokiás dobozok, és más politikusaink „hibáit” rajtunk behajtani! Nem azért dolgozunk napi 10-12 órákat, hogy politikusaink a zsebünkben turkálva dőzsöljenek, és 60 milliós Ferrárikat lízingeljenek a pénzünkből. Ahogyan a parkolási bevételekből is tették! És elég volt a nyakunkon élősködő üzemeltetőkből is.
címkék: empamo, Budapest, bkv, környezetvédelem, közlekedés, parkolás, dugódíj, közlekedésiadó, sarc, centrum, parkolóóra, városszíve, rendelet, kerékbilincs,
|
Közlekedési évértékelő |
|
2011.12.13. 14:12 |
AZ EMPAMO ÉS AZ AUTÓSOK SZÖVETSÉGE ÉVÉRTÉKELŐJE.
Bíztunk, és reméltünk! De jó lesz a váltás, majd az új kabinet, és a szépen csengő közlekedési központ tesz valami jót is Budapest közlekedéséért, a parkolási korrupció megfékezéséért, és úgy általában az itt élni és közlekedni próbáló polgárokért. Eltelt másfél év, és nagy hévvel barkácsolták tovább a szakmailag is elítélt, de politikailag már jól „bevált” közlekedési intézkedéseket. A fizetőparkolási rendszer továbbra is betarthatatlan, a parkolásra költött közpénzeink még mindig láthatatlanok, de az állampolgárok, és a vállalkozások zsebében kotorászó érdekeltek továbbra is jól megélnek belőle. A Centrum egy ráncfelvarrás és névváltoztatás után újra szalonképes lett, és kapott még 10 évet… sajnos nem úgy, ahogy mi szerettük volna. A döntésekből, és az egyeztetésekből kizárt civileken ellenben kattanhat a kerékbilincs. A jogszerűségen is átgázoló rendeletek alapján büntetve, terrorizálva, közúti bűnözővé degradálva, szabad prédaként kezelnek minket. Belekóstolhattunk a szmogriadóba is. Korlátoztak, kitiltottak, tévedésből büntettek. Azonban a város levegőjének tisztasága annyira már nem fontos, hogy a hibrid, elektromos, vagy éppen gáz üzemű autók elterjedését támogatnák, és a tömegközlekedésben résztvevő buszok földgázra való átállását haladéktalanul elkezdenék. A harminc éves BKV buszok tonnaszámra onthatják szilárd részecskék formájában a kormot, és akkor a többi gyilkos összetevőről ne is beszéljünk! Persze ez senkit nem érdekel. Mindezek tudatában zavartalanul pöföghetnek, a tudathasadásosan szervezett forgalomban, a sokszor feleslegesen kiépített, 30 méterenként pirosra váltó lámpaerdőben.
címkék: empamo, Budapest, bkv, környezetvédelem, közlekedés, parkolás, dugódíj, közlekedésiadó, sarc, centrum, parkolóóra, városszíve, rendelet, kerékbilincs,
|
EMELÉST JELENT A NÉGYNAPOS MATRICA MEGSZÜNTETÉSE! |
|
2011.12.09. 14:25 |
|
|
2011.12.08. 16:05
|

Már tisztán látszik a koncepció lényege.
Sem a környezetvédelem, sem pedig semmi más nem számít, csak a pénz. Persze ideológiákat mellétámasztanak, miszerint is nálunk túl jó volt a külföldieknek, mert itt volt a legolcsóbb az országon való átjutás, másrészt mi meg túl jól jártunk, és ez így nem mehetett már tovább. Akinek meg alkalmanként akár az egynapos matrica is elég lett volna, mehet majd árkon-bokron, falvakon és városokon át, szennyezve a környezetet, fölöslegesen elpufogtatva legalább 7 - 10 százalékkal több üzemanyagot… Hozzáteszem még tárgyalni fogják, hogy a főutakon is kelljen majd fizetni. Akkor maradnak még a mellék és földutak. Eddig 1650 forintból megúsztunk egy hétvégi autópálya használatot, ez most nagyjából 2975 Forintra nő, mivel eltörlik a négynapos matricát, és cserébe felemelik az innentől kezdve indulónak számító 10 napos e-matrica árát is. (Ez nagyjából kettőszázötven forinttal drágább, mint Ausztriában!! Amennyiben jól tudom, ott kb 18.000 forint az éves matrica díja? Hiába! Ilyen ez a fránya Euró árfolyam…) Ezzel, nagyjából duplájára emelkedik egy hétvégi kirándulás útdíja. Persze nem csak kirándulni szoktunk (sőt manapság azt már szinte egyáltalán nem szoktunk), hanem a hétközi munkavégzéshez, az ügyes-bajos dolgaink intézéséhez is sokszor kell útra kelnünk. Most méginkább meg kell majd gondolni, hogy megéri-e autópályán menni. A válasz egyszerű, sajnos nem. Tisztelt politikusok! Nekünk is vannak financiális problémáink, amiket jellemzően Önöknek köszönhetünk, és mi is ezek alapján döntünk..
|
|
Rendelet módsoítás, és a dugódíj elvetése |
|
2011.11.29. 21:29 |
Az Emberibb Parkolásért Mozgalom és az Autósok Szövetsége levélben kérte Tarlós István Főpolgármester urat a parkolási rendelet módosítására. Amennyiben a rendeletet nem lehet módosítani, kértük a fizetőparkolás megszüntetését, ugyani s a jelenlegi formájában betarthatatlan. Kértük a dugódíj végleges elvetését is. Budapest nem hozhat létre egy „vasfüggönyt” maga körül, ami anyagilag csődbe vinné az autót munkához használó, már amúgy is túladóztatott kereskedőket, karbantartókat, kisvállalkozókat, ezzel is veszélyeztetve sok ezer munkahelyet! A közlekedés nem lehet a gazdagok kiváltsága! A szmogriadó, és a forgalmi dugók elkerülése érdekében kértük a közlekedés logikusabb és áttekinthetőbb szervezését, a lámpák zöldhullámra állítását, stb. Véleményünk szerint, ha a fővárosnak anyagi gondjai vannak, meg kell fizettetni a milliárdokért épített, és kihasználatlan kerékpárutakat a munkát végző kerékpárosokkal, és azok munkáltatóival, egy kerékpárútadó formájában. www.empamo.hu, www.autosokszovetsege.gportal.hu.
Tisztelt Tarlós István Főpolgármester Úr!
Egy élhetőbb és közlekedhetőbb város, valamint a szmogriadó elkerülése érdekében kérjük alábbi javaslataink szerint a fizetőparkolási rendelet módosítását, illetve néhány közlekedési javaslatunk elfogadását.
|
|